lunes, 13 de mayo de 2013

Tornar a començar

Un altre final de temporada arriba, un final de temporada especial per a mi pel que comporta en aquesta ocasió.


Han estat 11 temporades les que he estat en aquest club i han estat 11 temporades en les que he pogut treballar amb un munt de jugadors i jugadores. Em venen a la ment molts records. Per sobre de tots, recordo algunes de les generacions que he pogut portar i que han deixat en mi una gran emprenta per sempre. Generacions com la del 98, van ser tres temporades amb ells en les que vaig aprendre moltes coses. Un gran grup de treball, amb unes ganes brutals que ens van dur a jugar unes fases per la F4. Després el grup del 2002 que porto aquest any. Porto dos anys amb ells i la evolució ha estat impressionant des que vam començar amb ells la temporada passada. Molta il•lusió per aprendre i el resultat a la pista. Amb aquest grup he pogut comptar amb l'ajut de persones que abans havia portat com a jugadors, Jordi Serra, Daniel García i Martí Saña han fet que la meva feina hagi estat més fàcil. També vaig tenir el plaer d'entrenar durant una temporada un equip femení al club, el mini A femení en que van coincidir jugadores com Ariadna Pujol, Marina Gàlvez, Marta González o Clara Ansoleaga, evidentment vam acabar la temporada imbatudes. Gran equip amb grans jugadores. Vaig gaudir molt amb elles.


Per sobre de tots, la generació del 91. Espectacular generació que vaig portar durant 5 anys seguits amb un sots-campionat de Barcelona preninfantil, una F4 amb tercer lloc final que ens donava dret a participar en els Campeonatos de España Infantils i una sisena plaça en aquests Campionats. Tot plegat amb un munt de treball i una actitud que et feien anar a entrenar cada dia com si fos el primer entrenament amb ells.


Aquestes 11 temporades han donat per molt, durant elles la meva vida personal ha canviat molt, ja que em vaig casar aquí i van néixer els meus dos fills durant la meva estància. És per això que és un club especial per a mi, per la seva incidència en la meva vida. Aquí he conegut molt bona gent. Gent que ha començat amb mi la seva "carrera" com a entrenadors i que ara son entrenadors de la casa i dels que he aprés molt, moltíssim de tots ells. Em va portar una persona a la que admiro molt, allà l'any 2002 l'Albert Illa, Director Tècnic en aquell moment, em va proposar portar un mini que tenia molt bona pinta però molt curt de jugadors. Entre tots dos vam començar a treballar amb ells i aquell mini curt es va convertir en un parell de temporades en un infantil llarguíssim amb un nivell espectacular que ens va permetre poder gaudir d'aquells Campionats d'Espanya.

Després de tots aquests anys vull donar les gràcies a totes les persones que han col•laborat amb mi en algun moment perquè de totes elles he après coses, persones com Adrià Comas, Màrius Ferré, Franc García, Marc Zaragoza, Marc Batlle, Iván Morán, Gabriel Arias, Francesc Riera, Marc Arnau, Pol Pérez, Vicenc Fernández, Joan Serra, Joel Fernández, Marc Traver, Jordi Serra, Josep Márquez, Manu Cabrera, Daniel García, Martí Saña, Jordi Juanola, i en especial en Jordi Ventura, una persona amb la que dona gust treballar i amb la que m'he tobat molt còmode treballant aquesta temporada. Sé que per a ell és difícil aquesta situació i que ha lluitat amb tot per aconseguir un canvi en la meva decisió. Suposo que em deixo a algú però puc assegurar que de tots ells he aprés alguna cosa.

M'acomiado aquesta temporada donant les gràcies al Club per haver pogut formar part d'aquest grup de gent durant aquests anys i desitjant tots els èxits possibles. Al final em quedo amb totes les coses bones que he pogut viure.

Segueixo amb el campus EstiuSalesians, que des de l'any passat fem en col•laboració Salesians i UEM. Aquest estiu tornem amb més força que mai. Us deixo aquí a sota el link perquè descarregueu la informació. Us esperem el mateix equip de treball de sempre amb més activitats per fer i aquest any regalem, a més de l'equipació de tots els anys, un pilota a cada participant.



Per finalitzar un FINS SEMPRE a la UEM i, com tot en aquesta vida, tornar a començar en un altre lloc. En aquest cas començaré de nou a l'AE Boet Mataró. Amb moltes ganes de fer una bona feina. Espero poder escriure una mica més en breu.

No puc dir que no m'hagi costat escriure aquestes línies. Encara que tot té un final, és evident que costa acomiadar-se d'un lloc on has estat tants anys. Espero que sigui pel be de tots.

4 comentarios:

Joan Rubio dijo...

Una part de la teva història com a entrenador de formació és la que ens has explicat en aquest text que t'ha sortit del cor.

Però el que més valoro és l'energia envers el futur. No tot s'acaba en un club! Hi ha molts més nois i noies que valoraran el que pots fer amb ells, moltes directives encantades de tenir-te, molts entrenadors contents de tenir-te al seu costat.

Endavant i a seguir demostrant com s'han de fer les coses!

Lluís Escudero dijo...

Gràcies Joan. Si una cosa tinc clara en aquest món és que quan caus t'has d'aixecar tan ràpid com puguis i tornar a provar-ho. Sempre hi ha alguna cosa a fer millor.

Sempre intento fer les coses de la millor manera possible encara que, potser, no sempre ho aconsegueixo. Per aquesta raó hi torno...

Gràcies pel teu comentari. Una abraçada Joan

Xavier Coll dijo...

ostras noi. M'has deixat glaçat.
No et conec massa però m'agrada llegir els teus blogs. Els trobo molt interessants. M'agrada molt com parles sobre el món del bàsquet de formació. Espero que continuis escrivint perquè em sembles una persona que hi toques molt.

Lluís Escudero dijo...

Gràcies Xavier. Agraït pel comentari i perquè pensis així de mí. Cel·lebro que t'agradi llegir-me. Intento escriure el que sento, el que crec i el que veig.
M'apasiona el bàsquet i, en especial, el de formació és el que conec més i millor pels anys que porto treballant.

El fet del canvi és perquè arriba un moment en que els cicles acaben i el meu s'ha acabat aquí. En tot cas t'ho puc explicar millor en persona.

Gràcies de nou per llegir-me i, evidentment, continuaré escrivint el que penso del món del bàsquet en general i de la formació en particular.